Yoga is the Ultimate 2015 Entrepreneurial Venture? Think Again HuffPost

Izuzetan članak nastao kao odgovor na tekst u Huffington Post-u. Koncentrisano razmišljanje i uviđanje mnoštva manjkavosti kojima je joga zajednica preplavljena, demistifikaciju ružičastih predstava o podučavanju autorka počinje svojevrsnim raskrinkavanjem Yoga Alliance i njenoj ulozi u nastajanju, perpetuiranju i nečinjenju da se rešavaju problemi koji očigledno izviru na sve strane. Zanimljiv je i njen sažet, obavešten osvrt na Patanjđalija i poreklu neprikosnovenog mesta Jogasutri u savremenoj jogi.
Amara Miler dekonstruiše pogled na jogu kroz ružičaste naočare, od lažnog (samo)ubeđenja da se učitelj joge postaje posle kursa od 200 ili 250 časova, pogotovu kada je kurs prepun mitova i dogmi kojima je neznanje duboko potisnuto ili vešto maskirano. Slušanje sopstvenog tela kao neprikosnovenog učitelja je neophodno, ali ne može da bude instrument skidanja odgovornosti s instruktora, kada njegovo neznanje uzrokuje povredu.
Socijlna uloga učitelja, s pravom smatra autorka teksta, nikako ne počinje i ne završava se s karma jogom shvaćenom kao besplatno držanje joga časova raznim kategorijama ugroženih, pogotovo kada se u suštini takvom delovanju pristupa iz krajnje prizemnih razloga samopromocije i startovanja joga karijere.
Osvrt na zanimanje učitelja joge je realističan, i odudara od tvrdnji koji su se u poslednje vreme pojavljivale u veoma uticajnim medijima.
„Važno je da budemo realni u svojoj joga praksi, i da posebno budemo kritični prema tvrdnjama popularne kulture koji se odnose na jogu. Razvijane sposobnosti razlikovanja, preciznog, istinitog i dubokog razumevanja sveta u kojem živimo kao i nas samih deo je prakse joge, kako bismo mogli da razumno i delotvorno postupamo u ostvarenju svojih ciljeva. Joga, nauka i biznis mogu da budu moćna kombinacija, ali ako nismo iskreni prema srcu joge i ne povežemo je s naučnim saznanjima, lako možemo da izgubimo vezu s važnim delom prakse, i da jogu pogrešno vežemo za kapitalistički poslovni poduhvat, umesto da jogu iskoristimo da sistem kao što je kapitalističko preduzetništvo postane bolje,“ zaključuje autorka.
Pogledamo sebe, i iskreno sagledajmo na koju smo se udicu i u kojoj meri zakačili.

The Sociological Yogi

I have a love-hate relationship with the fact that yoga has become a part of popular culture. On the one hand, I love that yoga is more widely known. More people getting to enjoy the benefits of yoga is always a plus. On the other hand, the fact that yoga is part of popular culture today means that we get a variety of completely unrealistic articles about the practice, including the recent (hilarious) claim by CNN that yogis make over $60,000 a year and the argument from Forbes that yoga and meditation could save us millions of dollars, which I’ve written about before.

The most recent article in this trend is a post by the Huffington Post and claims yoga is the „ultimate 2015 entrepreneurial venture.“ The article gives four reasons to support this argument, including (1) „It’s relatively quick to qualify“ as an instructor. So hey…

View original post 3.332 more words

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s